Dolar 32,2578
Euro 34,6877
Altın 2.401,63
BİST 10.257,05
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 20°C
Az Bulutlu
İstanbul
20°C
Az Bulutlu
Per 18°C
Cum 16°C
Cts 20°C
Paz 19°C

Fotoğraf sanatçılarından Şule Erdem’in yedinci kişisel sergisi (13-19 Nisan)

Fotoğraf sanatçılarından Şule Erdem’in yedinci kişisel sergisi (13-19 Nisan)
11/04/2019 18:54
A+
A-

Fotoğraf sanatçılarından Şule Erdem’in yedinci kişisel sergisi (13-19 Nisan)

Ankara’nın köklü sanat galerilerinden Siyah Beyaz, 13 Nisan haftası Türkiye’nin önemli fotoğraf sanatçılarından Şule Erdem’in yedinci kişisel sergisine ev sahipliği yapıyor. Çalışmalarında “güçlü kadın” figürüne yaptığı vurguyla öne çıkan Erdem, bu kez üç yıl önce atlattığı kanser hastalığıyla mücadele sürecini performans sanatçısı Ninel Çam üzerinden cesurca sanatseverlerle paylaşıyor

 

Çektiği doğum, portre, belgesel fotoğrafları ve nü fotoğraflarla alanında çalışmalara devam eden sanatçı Şule Erdem, yine sıradışı bir işle sanatseverlerin karşısına çıkıyor.

2016 yılının Ocak ayında zorlu bir sürecin ardından, kendi deyimiyle “kefeni yırtan” Erdem, tedavi sürecini performans sanatçısı Ninel Çam’ı fotoğrafladığı sergisiyle anlatıyor.

Şule Erdem sergisini şu sözlerle ifade ediyor: “Her şey İspanya’da yaşayan arkadaşım Ninel’in telefonuyla başladı. 3 günlüğüne Türkiye’ye gelecek ve

perküsyon ustası Okay Temiz’le kadına şiddet temalı bir performans sergileyecekti. Performans sırasında Ninel’in “kefen” adını verdiği örtü altındaki devinimlerinden  çok etkilendim ve onu fotoğraflamaya karar verdim”.

Erdem, performansın hem yalnız kadınların hayata tutunma sürecine hem de kendi tedavi süresince yaşadığı iniş-çıkışlara ve her şeye rağmen güçlü kalma çabasına olan benzerliğini, high-key tekniğini kullandığı 12 kare fotoğraf ile özetliyor.